Vi erbjuder fjärrstyrd support om du behöver det.

Vill du att vi ska logga in på din dator och hjälpa dig med Vikingen-programvaran?

Fjärrstyrd support tillgänglig från 9:30 till 11:30, Västerås, Sverige

Behöver du vår hjälp?

Steg 1. Hämta och installera Teamviewer

TeamViewer är en tredjeparts programvara som tillåter oss att logga in och kontrollera din dator från vårat kontor. På så sätt kan vi erbjuda dig direkt hjälp utan att skicka en tekniker till din bostad. Klicka på en av knapparna till höger (PC eller Mac) för att ladda ner programmet.

För mer information om programvaran kan du besöka TeamViewers webbplats. Den är tillgänglig för både PC-och MAC-datorer.

Step 2. Email us your login details and describe your support case

När du har installerat TeamViewer måste du skicka oss ett e-mail med inloggningsuppgifter för TeamViewer-applikationen tillsammans med en beskrivning av vad du behöver hjälp med.

Detaljerna vi behöver är ditt TeamViewer-ID och ditt TeamViewer-lösenord (se bild). Vi behöver också en detaljerad beskrivning av vad du behöver hjälp med så att vi kan identifiera problemet.

Skicka ditt e-mail till: support@vikingen.se

Step 3. We Log in

När vi har fått ditt e-mail kommer vi snarast logga in på din dator och försöka lösa problemet. Du behöver inte vara närvarande vid din dator för att vi ska kunna arbeta, men du måste se till att lämna datorn påslagen och ha TeamViewer-programmet öppet och anslutet till Internet.